Persberichten
Het BCFI verwelkomt nieuwe (onder)voorzitters en nieuwe hoofdredacteurs
Sinds 13 juni 2023 verwelkomt het BCFI een nieuwe Voorzitter en Ondervoorzitter, Prof. dr. Jean-Marie Maloteaux en Prof. dr. Thierry Christiaens samen met drie nieuwe Hoofdredacteurs. Met trots verwelkomt het BCFI Prof. dr. Jean-Marie Maloteaux als nieuwe Voorzitter en Prof. dr. Thierry Christiaens als nieuwe Ondervoorzitter voor de komende twee jaar. Prof. dr. Maloteaux volgt hiermee Prof. dr. Chris [...]
Het BCFI officieel geaccrediteerd als EBP-informatiebron
Het Belgisch Centrum voor Farmacotherapeutische Informatie (BCFI)* kondigt met trots aan dat het door Cebam als producent van EBP-informatiebronnen is geaccrediteerd. Dit betekent dat het Gecommentarieerd GeneesmiddelenRepertorium en de Folia Pharmacotherapeutica erkend worden als betrouwbare informatiebronnen van hoge wetenschappelijke kwaliteit, gebaseerd op evidentie. De accreditering wordt voor 3 jaar verleend. Een mooie erkenning voor het BCFI dat dit jaar zijn [...]
World Animal Vaccination Day
World animal vaccination day - Vaccins: al meer dan 200 jaar een onbetwist succesverhaal Vaccinatie biedt zowel mensen als dieren bescherming tegen ziekten en wordt algemeen beschouwd als een van de grootste medische verworvenheden van de moderne tijd. World Animal Vaccination Day op 20 april van elk jaar is bedoeld om de bewustwording rond het belang van vaccinatie van dieren [...]
Het BCFI viert zijn 50e verjaardag en stelt een nieuwe Voorzitter en Ondervoorzitter aan
Het BCFI bestaat reeds 50 jaar! Om dit jubileum te vieren zal er in de loop van mei een symposium georganiseerd worden. Sinds 1 januari 2022 verwelkomt het BCFI ook een nieuwe Voorzitter en Ondervoorzitter, Prof. Dr. Chris Ulens en Prof. Dr. Jean-Marie Maloteaux. Het Belgisch Centrum voor Farmacotherapeutische Informatie werd opgericht in 1971 en is erkend door een Koninklijk [...]
Het BCFI in de pers
-
01/06/2022 | Officinalia
“Gouden jubileum voor het BCFI”
-
24/03/2022 | Artsenkrant
“BCFI al 50 jaar rots in de branding”